Je hebt een aankoop gedaan – of gaat een aankoop doen – bij Eletronica.
Hierop zijn onze algemene voorwaarden van toepassing. Voor alle aankopen in onze webshop gelden deze voorwaarden.
De huidige algemene voorwaarden vind je op onze website. Als dat nodig is, zullen wij deze voorwaarden updaten. Voor jouw aankoop geldt de versie van de algemene voorwaarden die je, op het moment van aankoop, hebt kunnen inzien op onze website.
Aangezien wij het Thuiswinkel Waarborg hebben, zijn naast deze algemene voorwaarden ook zijn de algemene voorwaarden van Thuiswinkel.org van toepassing op aankopen in onze webshop. Mocht de inhoud van elkaar verschillen dan hebben de algemene voorwaarden van Eletronica voorrang.
Hieronder vind je de definitie van begrippen die vaak in deze algemene voorwaarden worden gebruikt. Zo weet je precies wat hiermee wordt bedoeld.
Waaruit bestaat onze prijs?
De prijs die Eletronica vermeldt, is inclusief BTW en eventuele thuiskopieheffing.
Wat is niet bij de prijs inbegrepen?
Onze prijzen zijn exclusief eventuele verzend- en/of bezorgkosten. We informeren je natuurlijk van tevoren als deze kosten er zijn. Lees meer over het onderwerp bezorgkosten op www.eletronica.nl.
Eletronica biedt je altijd een aantrekkelijke prijs. De geldende prijs staat vermeld op het prijskaartje. Deze vind je op of bij het product. Op onze website wordt de prijs van het product op de productpagina vermeld. Het kan voorkomen dat de vermelde prijs onjuist is. Mocht dit het geval zijn dan kan Eletronica beslissen om alsnog de juiste prijs bij je in rekening te brengen, bijvoorbeeld als de prijs buiten proportie laag is.
Waar kun je de acties en aanbiedingen van Eletronica vinden?
Acties en aanbiedingen – promotionele activiteiten – worden in ieder geval aangekondigd op www.eletronica.nl.
Waar kun je de actievoorwaarden vinden? Op promotionele activiteiten – acties en aanbiedingen – zijn specifieke actievoorwaarden van toepassing. Deze voorwaarden zijn te vinden op de website van Eletronica, bij de andere informatie over de actie of aanbieding.
Welke betaalmiddelen accepteert Eletronica? Via onze webshop kun je op verschillende manieren betalen:
Betaalmethoden:
iDeal, Paypal
Bij sommige betaalmethoden kunnen extra voorwaarden gelden. Mocht dit het geval zijn dan wordt dit aangegeven bij het afrekenen.
Niet alle betaalmethoden zijn zichtbaar bij het afrekenen in de webshop. Klopt dat?
Sommige producten kunnen alleen worden betaald met een specifiek betaalmiddel. In de winkelwagen – op onze website – wordt aangegeven welke betaalmogelijkheden er zijn voor het product/de producten in jouw winkelwagen.
Hoe wordt je bestelling door Eletronica bezorgd?
Wanneer je een product koopt bij Eletronica kun je dit op het door jou gewenste adres in Nederland laten bezorgen. Wil je een groot product laten bezorgen op de Waddeneilanden dan leveren wij dit af op het vaste land, bij het voor jouw eiland bestemde distributiecentrum.
De Eletronica bezorgservice zorgt ervoor dat je zo snel mogelijk van het door jou bestelde product kunt genieten. Nadat jouw bestelling door ons is verwerkt, ontvang je van ons een e-mail met een track & trace-link waarmee je het pakket op elk moment kunt volgen.
Wat mag je van ons verwachten bij de bezorging van jouw bestelling? Past jouw bestelling niet door de brievenbus? Dan brengen wij jouw product tot aan de drempel van jouw voordeur. Woon je in een appartementencomplex en heb je geen lift? Dan wordt jouw aankoop tot en met de 4e verdieping bij jouw voordeur gebracht. Als je hoger woont, wordt jouw bestelling achter de eerst afsluitbare deur neergezet op de 4e verdieping.
Heb je een Amerikaanse koelkast besteld?
Door de omvang en het gewicht van deze producten mogen onze bezorgers deze niet tillen. Wij bezorgen Amerikaanse koelkasten daarom alleen op de begane grond.
Wij bieden extra diensten aan waarbij we jouw product binnenbrengen, aansluiten en/of installeren. Bekijk alle mogelijkheden op www.eletronica.nl.
Wat verwachten wij van jou bij de bezorging van het bestelde product? Uiteraard ben je zelf verantwoordelijk voor de ruimte en faciliteiten om het plaatsen en aansluiten van jouw product mogelijk te maken en zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Wat is de retourtermijn van Eletronica? Alle producten die bij Eletronica worden gekocht, kunnen binnen 30 dagen worden geretourneerd.
De termijn voor het retour aanmelden is 14 dagen en voor het terugsturen nadat het retour is aangemeld is 14 dagen.
Wanneer gaat de retourtermijn in?
De retourtermijn gaat in op het moment dat het product in jouw bezit is.
Een product retourneer je compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Je mag het product gerust bekijken en proberen. Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren. Op die manier kunnen wij het product een tweede leven geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van consumentenelektronica.
De volgende producten en services kunnen niet worden geretourneerd: •Videodragers, geluidsdragers en software waarvan de verzegeling is verbroken (bijvoorbeeld cd’s, dvd’s, games);
Wat is een verzegeld product?
Sommige producten – zoals scheerapparaten en tandenborstels – zijn verzegeld. Zo kun je beoordelen hoe het product eruitziet en kunnen wij bij eventueel retourneren vaststellen dat het product ongebruikt is. Het verbreken van de verzegeling zorgt ervoor dat wij het product niet kunnen terugnemen.
Als je een product aan ons wilt terugsturen, dien je dit zelf te organiseren. Dit betekent dat je er zelf verantwoordelijk voor bent dat het product goed bij ons logistieke centrum aankomt en ook de kosten voor verzending draagt.
Omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het terugsturen van je product, raden we je aan om:
Zend het product onder vermelding van het bestelnummer en artikelnummer terug naar: Eletronica Nederland Ko van Dijkhof 94 1031 JH Amsterdam.
Retour van grote producten
Grote en/of zware apparaten die wij bij jou thuis hebben bezorgd, halen we kosteloos bij je thuis in Nederland op. Neem contact met ons op om te weten over welke producten het gaat en om een afspraak te maken voor het ophalen van deze producten.
Een product voldoet niet (volledig) aan de retourvoorwaarden als het niet compleet is, (de verpakking) onnodig beschadigd is of het product meer gebruikt is dan nodig was om het te kunnen beoordelen (bekijken of proberen). Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren.
Als een product niet (volledig) aan de retourvoorwaarden voldoet kijken wij wat wij voor je kunnen betekenen. Een van de oplossingen kan zijn dat Eletronica waardevermindering van het product bij je in rekening brengt en/of de kosten die nodig zijn om het product een tweede leven te geven. Dit wil zeggen dat je een lager bedrag terugkrijgt dan waarvoor je het product hebt gekocht.
Terugbetaling gebeurt op dezelfde manier als waarop je voor het product hebt betaald.
Retourneer je het product en voldoet deze aan de retourvoorwaarden, dan betalen we je het aankoopbedrag (inclusief eventuele standaard bezorgkosten):
Garantie
Op alle producten, die bij Eletronica zijn gekocht, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat je recht hebt op een goed product. Binnen de wettelijke garantie zorgt Eletronica ervoor dat een defect product zo snel mogelijk wordt gerepareerd of – indien repareren niet mogelijk is – vervangen.
De wettelijke garantietermijn is afhankelijk van het product en afgestemd op de levensduurverwachting. Zo mag je van een koelkast bijvoorbeeld een langere levensduur verwachten dan van een waterkoker. De wettelijke garantietermijn is minimaal 24 maanden.
Wat is de levensduurverwachting van je product?
Binnen de consumentenelektronica branche wordt een overzicht – met levensduur- verwachting aan de hand van productgroep en aankoopbedrag – gehanteerd, zoals opgesteld door Techniek Nederland.
Elk bewijs van aankoop of aflevering – zoals een pakbon, kassabon of factuur – zien wij als garantiebewijs. Ook als je geen van deze documenten kunt terugvinden, helpen wij je graag. Bijvoorbeeld voor het opvragen van een kopie van je aankoopbewijs.
Alle producten die bij Eletronica zijn gekocht kunnen ter reparatie worden aangeboden of worden opgestuurd.
Waar moet je op letten bij het aanbieden van een reparatie?
Om een defect product goed te kunnen onderzoeken vragen wij je om alle meegeleverde accessoires – zoals opladers, kabels et cetera – in te leveren of mee te sturen. Stuur je het product op, doe dit dan in de originele verpakking – óf zorg voor goede verpakking – zodat er geen schade kan ontstaan tijdens het transport.
Is het ook mogelijk om je defecte product thuis te laten repareren? Zeker. Grote producten, zoals koelkasten of wasmachines worden aan huis gerepareerd. Meld jouw product aan voor reparatie aan huis via www.eletronica.nl.
Wij zorgen ervoor dat je jouw product zo snel mogelijk weer kunt gebruiken. Elke stap in het reparatieproces kun je zelf volgen via de statuspagina op www.eletronica.nl.
Als je een product voor reparatie inlevert ontvang je een afgiftebewijs. Bij het afhalen van jouw gerepareerde product heb je dit afgiftebewijs nodig. Het afgiftebewijs is ook terug te vinden op de statuspagina van jouw reparatie.
Wat moet je doen met (vertrouwelijke) data die op jouw product staan? Het is mogelijk dat in het reparatieproces data worden gewist of dat de datadrager en/ of het complete product wordt vervangen, waardoor data verloren gaan. Maak daarom altijd een back-up van data en programma’s voordat je het product ter reparatie aanbiedt.
Voor meer informatie over data en jouw privacy verwijzen we je naar onze privacyverklaring op www.eletronica.nl
Het is natuurlijk nooit de bedoeling om een beschadigd product te leveren. Wij willen je vragen om hierover zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, zodat wij samen kunnen kijken naar een passende oplossing.
Neem hierover zo snel mogelijk contact met ons op.
Waar kun je een klacht indienen?
Wij willen graag onze dienstverlening verbeteren en vragen je daarom contact met ons op te nemen om jouw ervaring met ons te delen, zodat wij samen kunnen kijken naar een passende oplossing.
Wat als je er met Eletronica niet uitkomt? Hopelijk komt het niet zover dat wij er samen niet uitkomen. Is dat toch het geval dan kun je binnen 12 maanden – nadat je jouw klacht kenbaar hebt gemaakt aan Eletronica – je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Onlinegeschillenbeslechting | Europese Commissie (europa.eu)
Uiteraard gaan we zorgvuldig – en conform de geldende wet- en regelgeving – met jouw gegevens om. Meer informatie over hoe Eletronica met jouw persoonsgegevens omgaat, vind je in onze privacyverklaring op www.eletronica.nl